Branding - co to jest?

Co to jest branding?
Branding to nie tylko logo, marka, znak. Większość osób uważa, że wie co to jest branding.
Pojęcie to weszło do żargonu branżowego, kiedyś mówiło się o wizualizacji, czyli o spójności całej akcji marketingowej i reklamowej.
Opracowywało się książkę wizualizacji, gdzie ze szczegółami zostało opisane, jakie kolory zawiera logo, jakie czcionki, ile miejsca zajmuje pole ochronne. Książki takie tworzyło się po to, by każda agencja reklamowa mogła wykonać identyczne materiały reklamowe  dla danego klienta.

Weźmy pod uwagę np. sklepy Biedronka, Pepco, Takko, w całym kraju wyglądają tak samo, chyba nie sądzicie, że robi to jedna firma i jeździ po całym kraju.
Na podstawie wizualizacji, spójnego projektu, opisu, możliwe jest wykonanie reklam w dowolnym mieście w Polsce.
Nie raz robiłam takie reklamy dla sieciówek, dostawałam od nich wytyczne oraz materiały.

Pisałam też na blogu o kompleksowych usługach reklamowych opartych o wizualizację marki, jakie osobiście tworzę dla moich klientów. (tu) oraz (tu), gdzie przedstawiłam kompleksowe usługi reklamowe przychodni.

Obecnie nie tylko agencje reklamowe zajmują się budowaniem marki, wiele firm marketingowych zajmuje się strategią budowania marki.

Dla brandigu najważniejsze jest odpowiednie dobranie nazwy, wybranie sloganu reklamowego, zaprojektowanie logo. Dobranie kolorów oraz czcionek.

Polega to na tym, by w każdym drukowanym materiale, publikacji, ulotkach, materiałach wizerunkowych, prezentacjach medialnych,  poza logo, znajdowały się  te same elementy kolorystyczne, może to być ten sam kolorowy pasek, grafika itd.
Dopełnieniem tego powinna być strona internetowa, newsletter, czy media społecznościowe.

Przedstawiam Wam moje pakiety materiały relamowe, w tej samej szacie graficznej.
Moimi kolorami są czarny, czerwony, złoto, fuksja, oraz grafit.











6 komentarzy:

  1. Dobrze, że piszesz o tym, ja na przykład nie wiedziałam co to jest. Piękne wizytówki, masz talent :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obecnie bez brandingu naprawdę ciężką stworzyć solidną markę. Reklama jest bardzo ważna w handlu i nie tylko. Trzeba się jak najlepiej pokazać, tak żeby nasza firma została dobrze zapamiętana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Branding, tak jak piszesz, to nie tylko logo, nazwa, reklama... to tworzenie spójnej całości w wielu procesach. To wizualizacja marki oraz budowanie jej świadomości. To przede wszystkim odróżnia marki od siebie. Taka ich "osobowość" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dany brand obecny musi być zarówno na stronie internetowej jak i innym materiałach reklamowych. Dodatkowo musi tworzyć to spójną całość, gdyż od tego zależy wizerunek danej marki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie osoby prowadzące własne firmy powinny też zdawać sobie sprawę z tego, czym tak naprawdę jest employer branding. Poznańska firma kreatywna ostatnio zaproponowała mi bardzo atrakcyjną ofertę, która miała korzystnie wpłynąć na sposób postrzegania mojej firmy zarówno przez moich pracowników, jak i klientów. Kilkumiesięczna współpraca okazała się dla mnie bardzo opłacalna, jestem więc nastawiona na stałą współpracę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Branding jest bardzo ważny. Wszystko w firmie musi być spójne. Logo, wystrój, reklama, banery. Musi przyciągać wzrok i zachęcać. Firmy, które się tym zajmują muszą mieć kompleksowy i przemyślany projekt.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 ArtiDesign , Blogger