Dom moich marzeń

Każdy z nas ma marzenia, duże i te całkiem maleńkie. Bez marzeń życie byłoby smutne, marzenia nas napędzają do działania, to dzięki nim osiągamy w życiu nasze małe i duże sukcesy. Bo spełniamy nasze marzenia.
Posiadania mieszkania jest dążeniem każdego dorosłego człowieka, a posiadanie własnego domu marzeniem, które może się spełnić.
Więc jak już zdecydujemy się na własny dom, nie ograniczajmy się do schematycznych domów, jakie mają sąsiedzi, niech będzie tym wymarzonym naszym domem, możemy przejrzeć strony z gotowymi projektami, są ich tysiące, nie musimy przepłacać, za nasz indywidualny projekt u architekta, który okaże się tym, co już zostało zaprojektowane.
Mogę tu śmiało polecić stronę Extradom, projektów są tysiące, od klasycznych bo bardzo nowoczesnych i oryginalnych.
Ja zawsze marzyłam o ciekawej architekturze mojego domu, gdybym miała go wybudować, byłby płaski, z wieloma tarasami, o nowoczesnej bryle. Podobają mi domy w stylu australijskim, z dużą ilością dużych tarasach, oraz takie nawiązujące do stylu modern ubiegłego wieku. Taka bryła pasuje praktycznie do każdego otoczenia, fajnie zaaranżowany ogród podkreśli jeszcze atuty tego domu.

Projekt domu Modern WOX1028

Projekt domu Modern WOX1028

Projekt domu Modern WOX1028

Ten dom jest piękny, ma bardzo dużo tarasów, na pierwszym piętrze, można stworzyć oazę relaksu, wyjść z sypialni prosto na taras i wypić poranną kawę. Ustawić ładne ogrodowe meble, dodać trochę zieleni, postawić lampiony, zawiesić tiule, na części tarasu, zrobić przewiewny dach z białego płótna. Marzy mi się stworzenie miejsca przytulnego, które byłoby takie moje wymarzone. Oczami wyobraźni widzę siebie, siedzącą w wygodnym fotelu z książką, z głośników leci delikatna fajna muzyka, a na stoliku obok stoi kawa.
Na innych tarasach również pojawiła by się roślinność, pufy, fotele, lampiony, te miejsce przeznaczone byłoby na spotkania z przyjaciółmi i rodziną. Przy kuchni również urządziłabym taras, tak by był przedłużeniem domu, miejscem na jedzenie na świeżym powietrzu. Każdy kontakt z naturą wpływa na nas kojąco, dlatego jak już marzę, to chciałabym mieć te terasy wykorzystane, aby na nich wypoczywać i cieszyć się tym, że są. 
 Nie do końca przemawia do mnie ta kolorystyka, myślę, że bez problemu mogłabym zastosować inną, np. zamiast tej zieleni dać ciemny grafit, lub jasny pomarańcz.
Do projektu dołączone są rzuty poziome , kosztorys, oraz jaką działkę musimy mieć, aby ten dom nam się zmieścił. Wszystko jest bardzo dobrze i prosto przedstawione, a chodzenie po stronie, jest bardzo łatwe.
Tu możecie zobaczyć jaki jest układ pomieszczeń.




Szukając innych ciekawych projektów domów nowoczesnych, takich na widok których powiem Wow, trafiłam na jeszcze jeden dom, który spełnia moje oczekiwania.
Ten jest parterowy, ale ma płaski dach i tarasy. Jest bardzo wygodny, nie musiałabym chodzić po schodach, a jego wnętrze dobrze przemyślane. Lubię nowoczesność w wystroju wnętrz, (nie dla mnie styl wiktoriański), lubię prostotę, minimalizm form, ale lubię kolory, lubię nowoczesną sztukę, więc taki styl bardzo pasuje do nowoczesnych domów. Wprowadziłabym również nowe technologie, takie, jakie wykorzystujemy w inteligentnych domach np. włączanie światła głosem, centralny odkurzacz, baterie słoneczne, ogrzewanie podłogowe, piec, który sam się włącza, filtr zmiękczający wodę w całym budynku, albo chociażby młynek w zlewie, który rozdrabnia resztki. Drobiazgi, które oszczędzają nasz czas, pracę, a bardo ułatwiają życie. Z wiekiem człowiek robi się wygodny, i dąży do tego by było mu lepiej, a nie gorzej.


Projekt domu Przejrzysty D27 WWB1025.


Projekt domu Przejrzysty D27 WWB1025.


Zwróćcie uwagę, na nr 7 - sypialnia razem z garderobą i łazienką, dobrze przemyślane ustawienie, i dość spora garderoba, każda kobieta chce mieć taką garderobę, ten projekt ma otwartą przestrzeń wewnętrzną, obszerny salon, połączony z kuchnią. Przy kuchni mała podręczna spiżarnia. Podoba mi się ten dom. Przy kuchni jest taras, więc na pewno urządziłabym go tak, byśmy mogli jadać tam posiłki, cieszyć się otaczającą nas przyrodą, przyjmować rodzinę i przyjaciół.
Na ten dom potrzebujemy działkę o minimalnych wymiarach 24x25 m, na pierwszy, który Wam przedstawiłam 22x30 m, tak więc metrażowo nie wiele różnią się te działki, a domy nie wymagają olbrzymich przestrzeni.
Choć gdybym miała już budować swój wymarzony dom, chciałabym, aby przestrzeń wokół domu nie była za mała. Musiałoby znaleźć się miejsce na altanę z grillem, nie chciałabym grilla mieć za blisko domu, aby zapach dymu nie wnikał do niego. Marzy mi się też duży ogród pełen zieleni i kwitnących kwiatów.
Sama nie wiem, który dom ładniejszy, oba podają mi się w tym samym stopniu, oba spełniają moje wymagania, są płaskie i mają dużą ilość tarasów. Jeśli już mielibyśmy razem z mężem wybudować nasz własny dom, decyzja wyboru projektu na pewno byłaby wspólna. Mamy podobny gust, podobają nam się te same rzeczy, a który dom podoba Wam się bardziej? lubicie tradycyjne domy, czy bardziej nowoczesne, płaskie, czy może z ciekawymi dachami?
Czekam na  Wasze komentarze, pozdrawiam.

17 komentarzy:

  1. Aba projekty są świetne, w pierwszym obalkonowałabym całą górę i zrobiła jednym ogromnym tarasem. W moim domu niestety nie będzie tarasu ale za to 2 balkony, w tym jeden większy, tam będę się opalać i czytać książki. Jestem również za domami parterowymi, podoba mi się to rozwiązanie. I minimalizm, charakter, klimat to dokładnie to co mi w duszy gra www.adriana-style.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja lubię nowoczesność zarówno we wnętrzach jak i bryłach budynków. Owszem stare architektury, styl art deco, secesja, są piękne, ale podziwiam je jako dzieła sztuki.

      Usuń
  2. Piękne domy pokazałaś:))obydwa nowoczesne i funkcjonalne:)))ja zawsze marzyłam o starym dworku ale los pokierował inaczej:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stare dworki mają dusze historię, to już znacznie większy wydatek niż nowoczesny dom, do tego też potrzebny olbrzymi teren, żeby jakoś ten dworek wyglądał. Podobają mi się u kogoś, ale wolę mieszkać w nowoczesności.

      Usuń
  3. Aż się rozmarzyłam i na marzeniach pewnie poprzestanę ;) Na razie marzę też o remoncie swojej dziupli, ale Tobie życzę, żebyś miała taki wymarzony dom jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Doroto, ale bez marzeń, nic byśmy nie osiągnęli, może kiedyś jak wygram w totka to sobie taki sprawię, pozdrawiam

      Usuń
  4. Mnie się takie nie podobają ;)
    Nie jestem fanka nowoczesnej architektury, ale doceniam projekty:))
    Ja wolę takie domy w starym stylu...Pewnie nigdy mi się, to marzenie nie spełni...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dobrze,że o tym piszesz, każdy ma swoje marzenia, swój gust, swoje chciejstwa, na tym portalu są i takie projekty, które ty lubisz,pozdrawiam

      Usuń
  5. z tych wszystki najbardziej spodobał mi się D27, chociaż ja bardziej szłabym w takim kierunku https://pracownia-projekty.dom.pl/cpt_koncept_31_ce.htm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. D27 to mój faworyt, ale nie wykluczam, że kiedyś znajdę jeszcze lepszy projekt, dziękuję za komentarz i odwiedziny, pozdrawiam

      Usuń
  6. Na D 27 zdecydowaliśmy się z meżem:) Jedynie mam obawy z plaskim dachem, odśnieżaniem w zimę oraz znalezieniem dobrej ekipy budowalnej żeby nie zchrzanili projektu.w mojej ekipy noe buduje się tak odważnych domów ale raz się żyje Lubie nowoczesnosc:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za komentarz, płaski dach ma tą zaletę, że po pierwsze może być olbrzymim tarasem, a po drugie, nie zerwie go wichura. Gratuluję wyboru, bo to piękny i funkcjonalny projekt.

      Usuń
  7. Świetny dom. Nowoczesny, fumkcjonalny. Płaski dach mnie nie przekonuje , bo w naszym klimacie to jednak spore utrudnienie. Z drugiek strony tarasy kuszą. Nasz domek malutki, w wielski klimat sie wpasował . Jest parterowy. Własnymi rękoma powstał i jeszcze sporo do wykończenia jest, ale bardzo cieszy.Za to wnętrze bardzo minimalistyczne i nowoczesne, bo nade wszystko chciałam, żeby się nie zagracić i było łatwo posprzątać i ogarnąć przestrzeń. Pozdrawiam Danka

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Zastanawia mnie powierzchnia użytkowa w domku D27. I jeśli można prosić o jakieś wymiary poglądowe. Mam w planach zakupienie działki i rozglądam się za projektem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. plan tego domu jest na stronie Extradom, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę D27 przejrzysty, są tam szczegółowe dane, plany itd, powierzchnia zabudowy to 211,63 m kw., użytkowa 128,7, dziękuję za komentarz, pozdrawiam

      Usuń
    2. Również dziękuję za wyczerpującą odpowiedz. Pozdrawiam

      Usuń
  9. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 ArtiDesign , Blogger